A Kutatók éjszakája idén először nem nyert EU-s támogatást, ennek hiányában egy alapítványt hoztak létre, amely – vállalati támogatással – egységesen szervezi és közös honlapon a https://kutatokejszakaja.hu-n mutatja be a programokat. Így a kisebb helyszínekre is könnyebben rátalálnak az érdeklődők, ezen a felületen ráadásul egyszerűen be is lehet jelentkezni a regisztrációköteles programokra – mondta Kardon Béla, a Kutatók éjszakája főszervezője.

Józsefvárosban 13 helyszínen lesznek programok. Többek közt az Óbudai Egyetemen, amely több mint 150 programmal készül, elsősorban a 6-26 éves korosztályt megcélozva. Felde Imre, az Óbudai Egyetem ipari és üzleti kapcsolatokért felelős rektorhelyettese elmondta, hogy oktatóik azokat a technológiákat mutatják be, amelyeket maguk is nagyon szeretnek.

A józsefvárosi campuson többek között a villanygenerátorokkal lehet megismerkedni, a gazdasági karon Reklámfalodát hirdetnek, a villamosmérnöki karon megismerhető lesz egy közvetítőkocsi és bárki kipróbálhat egy okos vakbotot, az építéstudományi karon pedig a kincskeresés és a geotechnika kapcsolatáról, valamint az egyiptomi piramisok feltárásáról lehet előadásokat hallgatni. A Nemzeti Közszolgálati Egyetemen virtuális repülőszimulátoros bemutatót tartanak, meg lehet tekinteni a mohácsi csata emlékműveit, valamint a stratégiákról, haderőről is hallhatunk érdekes előadásokat. A Pázmányon drónok, programozás, orvosbiológiai eszközök várják a látogatókat, a Semmelweis Egyetemen pedig érdekes kémiai kísérletek tanúi lehetünk, bepillanthatunk sebészeti kutatásokba, és a COVID-ról is megtudhatunk többet.

A Magyar Nemzeti Múzeumban történelmi kalandozásokon lehet részt venni, lesz továbbá leletsimogató, illetve virtuális régészet is. A Magyar Természettudományi Múzeumban különleges tárlatvezetéseken lehet részt venni, illetve érdekes történeteket hallhatnak a látogatók.

A Corvin sétányon lévő Nokia is csatlakozott a programsorozathoz. Itt kipróbálható a rajzoló robot, bemuttják milyen lehet a jövő okos parkolóháza, végig követhetjük a mobilok evolucióját, ki lehet próbálni az elektronikus bűvös kockát, sakkozhatunk egy robottal és videójátékot is lehet barkácsolni.