1926. április 2-án született az ausztráliai Hurstville-ben. Már gyermekkorától kezdve a motorok vonzásában élt, édesapja kamionját már 12 évesen tudta vezetni. 15 esztendős korában otthagyta a műszaki főiskolát és munkát vállalt egy helyi garázsban, ahol motorkerékpárokat javított, emellett esti tagozaton gépipari tanulmányokat folytatott. A sorkatonai szolgálat teljesítése után egy amerikai barátja, Johnny Schonberg meghívására részt vett egy midget versenyen, a vezetés azonban eleinte nem vonzotta, inkább saját versenyautót épített, amivel a harmadik futamán győzni tudott. 1951-ben országos bajnok lett, majd sikerein felbuzdulva vásárolt egy együléses Coopert, amellyel 1954-ben 2. helyezést ért el az Új-zélandi Nagydíjon.
Igazán az 1957-es Monacói Nagydíjon hívta fel magára a figyelmet, ahol egy középmotoros, gyengécske F2-es Cooperrel 6. lett.

Fotó: wikipedia
Első győzelmét Monacóban szerezte 1959-ben és ez egy nagyon sikeres két év kezdete volt. Riválisai műszaki hibáit kihasználva Jack megnyerte a monacói szezonnyitót, megszerezve első futamgyőzelmét a királykategóriában. Ezután nem talált legyőzőre Angliában sem, második lett Hollandiában, harmadik Franciaországban és Olaszországban. Az amerikai szezonzárón, a sebringi repülőtéri pályán simán vezetett, amikor az utolsó körben autójából kifogyott a benzin. Jack óriási erőfeszítések árán a célba tolta autóját és a 4. helyen értékelték, amivel megszerezte a világbajnoki címet.
A következő évben a kompakt versenygép fölénye még inkább megmutatkozott, Jack pedig egymást követő öt győzelmével (Hollandia, Belgium, Franciaország, Anglia, Portugália) újra kivívta a világbajnoki címet.
Az 1962-es idényre megalapította a Brabham csapatot, először Lotus karosszériával indultak, majd tervezőpartnere, Ron Tauranac saját modellt épített. Az 1966-os Francia Nagydíjon a Forma-1 történetének első versenyzője lett, aki a saját nevét viselő autóját futamgyőzelemre vezette, a szezon végén a sportág fennállásának első és máig egyetlen versenyzőjévé vált, aki saját gyártású autójával világbajnoki címet szerzett.

Fotó: f1i.com
A Brabham csapat 1966-ban és 1967-ben konstruktőri bajnoki címet is szerzett, 1969-ben Jack egy tesztbaleset következtében lábsérülést szenvedett, ami után megígérte feleségének, hogy a szezon végeztével szögre akasztja bukósisakját. Végül1970 végén vonult vissza a versenyzéstől, utolsó szezonját győzelemmel nyitotta Kyalamiban, ekkor csapatát is eladta, amely Bernie Ecclestone vezetése alatt Nelson Piquet világbajnok lett 1981-ben és 1983-ban, a csapat utolsó futamgyőzelmét szintén a brazil sofőr szerezte az 1985-ös Francia Nagydíjon.
Sir Jacket 2014. május 19-én, Gold Coast-i otthonában, reggelizés közben érte a halál. Hamvait a queenslandi Tamborine-hegységben található lombkoronasétányról szórta szét felesége.
A cikksorozat előző részében Mike Hawthornt mutattuk be.
A Forma-1 legendái – Mike Hawthorn: Aki csak három hónapig lehetett világbajnok