A vezetéken – egy lakásfelújítás során – keletkezett sérülés szeptember 29-én történt, akkor zárták el a gázszolgáltatást a házban. A lakók teljesen elkeseredtek, ugyanis azt az információt kapták, hogy akár három, négy hónap is eltelhet mire visszakapják a szolgáltatást, ami azzal fenyegetett, hogy a tél eleje fűtés nélkül érheti az ott lakókat.

Se fűteni, se főzni, se fürdeni nem tudtak

„Itt kisgyermekes családok laknak, sokan emiatt nemcsak fűteni és főzni, de még fürödni sem tudnak, mert az is a gázszolgáltatástól függ” – panaszolták a lakosok, remélve, hogy a nyilvánosság ereje arra ösztönzi az önkormányzatot, hogy tegyenek végre valamit.

Cikkünk nyomán megoldódott a probléma

Miután a hírnyolc hírportálon beszámolunk az önkormányzati ház kálváriájáról, felgyorsultak az események. A gázművek elvégezte a nyomáspróbát és azon lakás kivételével, ahol a vezeték megsérült, visszaadták a gázellátást.

A nyilvánosság „ereje”

Nem először tapasztaljuk, hogy a Pikó András vezette önkormányzat csak akkor végzi el a feladatát, ha a probléma nyilvánosságra kerül. Így volt ez a gazos, elhanyagolt telkek esetében, amit csak akkor kaszáltak le, amikor felhívtuk rá a figyelmet…

Hasonló úton-módon – a nyilvánosság erejével – szereztük vissza olvasóinkkal közösen a Ludovika Arénába a kerületieknek járó lakossági kedvezményt, és cikkünk nyomán tették rendbe a Cifra palota játszóteret is.

Ezért arra bíztatjuk olvasóinkat, ne habozzanak és osszák meg velünk tapasztalataikat, és bírjuk rá közösen a baloldali városvezetést, hogy teljesítse kötelességeit.

FRISSÍTÉS:

Október 18-án este egy közleményt juttatott el hozzánk a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ, amelyben azt írják: a helyreállítás érdekében az intézkedést nem a HírNy8lc cikke alapján kezdte meg a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt., hanem azonnal 2021. szeptember 30-án.

Mint írták: a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. munkatársa a bejelentést követően a helyszínen volt, és a gázszolgáltató munkatársával egyeztetett. A munkálatok várható helyreállítási idejéről a lakók kifüggesztés útján, valamint a helyszínen jelen lévő lakók személyesen is kaptak tájékoztatást. A lakásokba való bejutás érdekében külön tájékoztatást kaptak. A cikk 2021. október 7-én jelent meg.

A Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. azonnal megrendelte a lakásokban az esetlegesen szükségessé váló munkálatok felmérését, valamint a gázórák elzárását annak érdekében, hogy a 2021. október 14-re a Józsefvárosi Gazdálkodási Zrt. által kért nyomáspróba sikeresen menjen végbe. A nyomáspróba sikeresen lezajlott, a gázszolgáltató csak azt a lakást zárta ki a szolgáltatásból, ahol a hiba előállt, a többi lakásba visszaállt a gázszolgáltatás – tették hozzá.

Amennyiben a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. munkatársa nem kezdi meg azonnal a gázszolgáltatás visszakapcsolása érdekében az intézkedéseket, úgy az nem valósulhatott volna meg a cikk megjelenését követő egy héten belül, tekintettel a nagyszámú lakott lakásra (minden lakónak otthon kellett lennie legalább egy alkalommal) és az ügyintézés időigényére.

Az érintett egy lakásban a helyreállítási munkákat a Budapest Józsefvárosi Önkormányzat elvégezteti, a gázszolgáltatás visszaadása érdekében intézkedik, ez hosszabb időt vesz igénybe.