A Palotanegyeben öt helyen – a Múzeum, a Bródy Sándor, a Krúdy, a Puskin és a Szentkirályi utcákban – valamint a Nap utcában lesz a jelenleginél jóval kevesebb parkolóhely. Éppen azokon a helyeken, ahol már eddig is komoly parkolási feszültséget okozott az autósok körében a várakozási hely hiánya.

Fotó: Józsefvárosi Önkormányzat

A járdafelszabadításnak keresztelt akció során, a szűk utcákban már csak egy oldalon lesz lehetséges az autóval történő megállás, így a legtöbb helyen gyakorlatilag feleződik a parkolási lehetőség.

Az autósokat üldöző politika nem újkeletű Józsefvárosban. Pikó Andrásék folyamatosan szűkítik a gépjárműtulajdonosok lehetőségeit. Az elmúlt két évben már legalább másfélszáz parkolóhelyet szüntettek meg összesen, most pedig újabb rohamot indítottak az autósok ellen. A mikromobilitási pontok miatt 55, a kerékpársávok ürügyén pedig újabb 76 parkolóhelyet számoltak fel. Ezen kívül a Somogyi Béla és a Déri Miksa utcában is jelentősen kevesebb lett a várakozási lehetőség.

Legalább 131 parkolóhelyet szüntettek meg Pikó Andrásék

De nemcsak parkolóhelyek megszüntetésével szúrtak ki a józsefvárosi autósokkal. Az idei évtől a helyi lakosoknak is fizetniük kell, ha a házuk előtt kívánnak várakozni járműveikkel. Már az első autó után is több tízezer forintos sarcot kell befizeni, attól függően, hogy éppen melyik körzetben laknak a tulajdonosok. A belvároshoz legközelebb eső részen például 30 ezer forint a várakozási engedély éves díja.

Ezzel szemben Pikó András szolgálati autójával még a tilosban sem szégyell megállni.

Pikó ott áll meg autóval, ahol akar…

A nyár elején például a megállni tilos tábla ellenére állt meg a sofőrje a Boráros téren, ahová egy Baranyi Krisztinával és Karácsony Gergellyel közös találkozóra sietett Pikó András.