Ha megújulna a Krúdy Gyula utca Lőrinc pap tér és Kiscsibész tér közötti szakasza, valamint a Mária utca Lőrinc pap tér és Üllői úti szakasza, az lenne a 3 éve regnáló Pikó Andrásék első olyan projektje, amit nem örököltek meg elődeiktől. Abból a nem is oly’ távoli időszakból, amikor még lendületes fejlődés jellemezte a kerületünket.

De nyugtával dicsérjük a napot, hiszen, hogy pontosan mikor is valósulna meg ez a két nyúlfarknyi útszakasz, azt még a körzet momentumos önkormányzati képviselője sem tudta megmondani szeptember 13-án, a tervek lakossági véleményezésére szervezett Lőrinc pap téri programon. Mint azt Sátly Balázs elmondta: a rezsi miatt nem tudják pontosan mikor kezdik el, ahogyan azt sem, hogy mikorra készül el a projekt, de szeretnék, ha jövő tavasszal kiírhatnák rá a közbeszerzési pályázatot.

Fotó: Baranyai Attila / Hírnyolc

Lehet véleményezni, de nagy változások már nem lesznek

A fórumon az is kiderült, hogy a két utcaszakasz – bár egyszerre tervezték –, valószínűleg külön-külön valósul meg, mert a Mária utca felújítására még nem is találtak forrást. A tervek bemutatására szervezett esemény neve alapján – Véleményezze a megújuló Krúdy és Mária utcák terveit – ugyan a lakossági észrevételekre volt kihegyezve, azonban mint azt az egyik önkormányzati dolgozó a helyszínen elárulta, a bemutatott tervekben már csak finomhangolására van lehetőség, markáns változtatást már nem lehet rajtuk eszközölni. Ami konkrétan azt jelenti, ha a lakosságnak nem tetszik, akkor így jártak.

Fotó: Baranyai Attila / Hírnyolc

Hiába a parkolási díjemelés, így sem lehet megállni autóval

A legdurvább változás – azaz, hogy rengeteg parkolóhely esik a projekt áldozatául – nem csak nekünk tűnt fel. Egy úr meg is jegyezte: meglehetősen nagy kihívás a környéken autóval megállnia az ott lakóknak. Azt remélte, a szeptember eleji drasztikus parkolásidíj-emelés enyhíteni fog a problémán, de ez nem így lett. Továbbra is komoly fejtörést okoz parkolóhelyet keresni, főleg a Palotanegyedben.

Fotó: Baranyai Attila / Hírnyolc

Ez a probléma fog tovább gyűrűzni, ha egyszer megvalósulnak az önkormányzat tervei. Bár kérdeztük a képviselőt, hogy pontosan hány parkolóhely esik áldozatul, nem tudta megmondani. Az viszont a tervekből kiderült, hogy a két utcaszakaszon egyoldalas parkolást vezetnének be, ami számításaink a jelenlegi mintegy 60 helyből 40-et venne el, és további helyek válnának elérhetetlenné a lakosok számára azáltal, hogy a vendéglátóhelyek, boltok számára fenntartott rakodóhelynek jelölnének ki.