Számos nyitva hagyott kérdést, kevés konkrétumot, de ködös terveket annál inkább tartalmazó mobilitási chartát fogadott el a baloldali többség a július 22-ei képviselőtestületi ülésen, amely szerintük a közterületek élhetőségét, az alternatív közlekedési módok további terjedését szolgálja majd. A dokumentumot áthatja az a Pikó-féle városvezetést még két év után is jellemző hozzáállás, hogy még mindig döntéseket, célokat terveznek meg, s ehhez a tervezéshez is költenének a józsefvárosiak adóforintjaiból, szám szerint 15 millió forintot.

Ez az előterjesztés átgondolatlan, nem olvasható ki belőle, hogy elfogadása esetén milyen lépésekben, pontról pontra mit és hogyan valósítana meg

– sorolta az általa ködös elképzeléseknek nevezett mobilitási chartával kapcsolatos aggályait Szilágyi Demeter (Fidesz-KDNP) önkormányzati képviselő, aki szerint még a konkrét intézkedési tervek végrehajtása sincsen kidolgozva. Úgy fogalmazott, hogy noha a közlekedési fejlesztéseken és az alternatív eszközökkel kapcsolatban fontos együtt gondolkodni, de ez az előterjesztés rengeteg bizonytalanságot tartalmaz.

November végére parkolóhelyek egész sokasága szűnhet meg a Palotanegyedben?

Az azonban kirajzolódik a baloldali városvezetés mobilitási chartájából, hogy annak végrehajtása során több parkolóhely is megszűnhet a kerület városrészein, azon belül a Palotangyedben, hiszen a Krúdy utca, Bródy Sándor utca, Vas utca, József utca, Vajda utca, Szentkirályi utca, Puskin utca és a Stáhly utca kapcsán is „jelentős parkolóhelycsökkenéssel járó fontos beavatkozásokat” tervez az önkormányzat.

Lesz-e ebből bármilyen pozitív hozadék akár a józsefvárosiak, akár a palotanegyediek számára? Ez azt jelenti, hogy várható a negyed parkolási rendszerének teljes átalakítása és újabb parkolóhelyek megszűnése?

– tette fel a kérdést Szilágyi Demeter, aki nem kapott egyértelmű választ a baloldali frakció részéről.