A kerékpáros fejlesztések, kerékpárutak bővítése jó dolog. Illetve az lehetne, ha kialakításuk nem úgy zajlott volna le, ahogyan azt Karácsony Gergelynek sikerült levezényelnie, Józsefvárosban Pikó András asszisztálásával.

Ugyanis előzetesen se a lakosokkal, se a kerületi/fővárosi autósokkal nem egyeztettek erről. Ez a hozzáállás pedig éppen az ellenkezője annak, amit mind Karácsony, mind Pikó kampányuk során ígértek. Azaz, hogy a fontos döntések előtt mindig kikérik az érintettek véleményét.

Hatalmas dugók

Mivel kezdetekben a körút sok helyen egysávosra szűkült a kerékpársávok miatt, hatalmas dugók alakultak ki a belvárosban. De a döntéshozókat ez sokáig nem igen izgatta. A kerékpársávok egy része később az Üllői úton megszűnt (a metrópótlóbuszok indulásával), a körúton pedig új helyre kerültek. De ennek komoly ára lett.

Száznál is több parkolóhely szűnt meg

A kerületben száznál több parkolóhely szűnt meg, a legtöbb a József körúton. Ennek ugyanis a legnagyobb részén – 2020 őszén – a parkolóhelyek felszámolásával hozták létre a bringasávot. Egy körúton lakó, egyedül élő, idősebb hölgy arról panaszkodott a hirnyolc.hu-nak, hogy a koronavírus miatt hetente egyszer jár autóval bevásárolni, s szinte lehetetlen kihívás a lakása közelében megállnia. A kerékpársávok ad hoc felfestése az áruszállításban is nagy nehézségeket okozott.

Nemcsak a József körúton, de a Baross utcában is rengeteg parkolóhely szűnt meg, itt is hasonló problémákat okozva. A Kálvin tér és a körút közötti szakaszon ugyanakkor csak piktogramok kerültek felfestésre, a sebességhatárt pedig 30 km/h-ra csökkentették.

Balesetveszélyes pontok

Az alapos tervezés, szakmai egyeztetések hiánya miatt a körúton, egyes szakaszokon kifejezetten balesetveszélyes pontok jöttek létre. Főleg ott – például a Harminckettesek tere megállónál –, ahol a kerékpársávot a járdára terelték.

Ezt a hibrid megoldást még a Magyar Kerékpárosklub is nehezményezte, azt írták: „borítékolhatóan konfliktusok forrása lesz a körúton sétálók és a kerékpárosok között”. Igazuk lett. A szakmai szervezet azt is kérte a fővárostól, hogy ezeken a szakaszokon „fessenek az útra a kerékpáros közlekedést megengedő jelzéseket, hogy a forgalomban magabiztosabban közlekedők enyhítsék a járdák kerékpáros terhelését.” Ez azonban a mai napig nem valósult meg.

Veszélyes kerékpársávok

Egyes szakazokon – főleg a Baross utcában – az út annyira megsérült, annyira kátyús, hogy azokat kerülgetve kifejezetten veszélyes kerékpározni. Pláne egy gyereknek