Az elmúlt hetekben igencsak rájárt a rúd Rádai Dániel momentumos alpolgármesterre. Az általa vezetett, fórumon kiderült, hogy a külföldiek érdekeit a józsefvárosiaké elé helyezi a jelenlegi baloldali városvezetés. Attól sem riadnak vissza, hogy gettósodni hagyják a kerületet annak érdekében, hogy alacsonyan tartsák az ingatlanárakat. Rádai most a Telexnek adott terjedelmes interjút, amelyben azt fejtegeti, hogy ha újra bizalmat szavaz nekik a lakosság, akkor folytatják az „autósüldözést” a kerületben.

Rádai Dániel alpolgármester
Fotó: Baranyai Attila / Hírnyolc

Az nem derült ki, hogy ez az őszinteségi roham már annak szól, hogy lemondtak a választási győzelemről –látva az elégedetlen kerületiek egyre növekvő táborát–, vagy valami másnak. Mindenesetre Rádai szinte végig arról beszélt, hogy hogyan sanyargatnák tovább a kerületi családokat pusztán azért, mert használják a modern kor egyik eszközét, az autót.

Tovább emelnék a parkolás díját

Rádai legfontosabb beismerése, hogy 396 parkolóhelyet számoltak fel a kerületben, amit – a beszélgetésből úgy tűnt – kevesell az alpolgármester. Tehát a baloldal választási újrázása azt jelentené, hogy a parkolóhelyek száma tovább zsugorodhat. Rádai ugyanakkor megjegyezte, hogy csökkent az éves lakossági engedélyek kiváltása.

Akár 150 ezerre is rúghat az éves parkolás Józsefvárosban

Ami végeredményben nem is csoda, hiszen többen vagy nem hajlandók kifizetni a több tízezer, esetenként 100 ezer feletti Pikó-sarcot, vagy arra kényszerültek, hogy eladják az autójukat. Az alpolgármester ezen a téren is emelné a tétet. Párizsi mintára a terepjárók után magasabb parkolási díjat számolna fel. Mint mondta: ez elsősorban a Fővárosi Közgyűlés hatásköre, a következő ciklus legelején ezeket a terveket napirendre kell tűzni.

A baloldal csodafegyvere: a sárga festék

Belefognának a Rákóczi út átalakításba is, ami az autóval közlekedők lehetőségeit tovább szűkítené, amire elmondása szerint már vannak tanulmányok a fiókban. Az alpolgármester, hasonlóan Karácsony Gergelyhez a sárga festékben látja a kerékpáros fejlesztések kulcsát.

Fotó: Baranyai Attila / Hírnyolc

Sőt ő tovább is menne, nem elégedne meg az eddigi „eredményekkel”. Itt elég csak a Nagykörútra gondolnia a közlekedőknek, hogy felmenjen bennük a pumpa, amiért órákig kell állni a dugóban, miközben a kerékpársávok üresen konganak. „Nagyon messziről indult a főváros négy éve a kerékpáros fejlesztések terén. Sikerült nagyokat előrelépnünk, de még mindig borzasztó nagy hiányosságok vannak” – fogalmazott az alpolgármester. Érintőlegesen beszélt a Magdolna negyedi forgalomcsillapításról, amely végeredményben a légszennyezettség növekedését és állandósult dugókat eredményezett. Rádai szerint azonban „a kritikák mellett is jött sok olyan visszajelzés, hogy végre babakocsival is lehet normálisan közlekedni”. Úgy tűnik azzal már nincs problémája az alpolgármesternek, hogy a babakocsiban ülő gyermekeknek a szmogos levegőt kell beszívniuk.

Forgalomcsillapítás Pikó módra: Légszennyezés és dugó a Magdolnanegyedben

Rádai: A hajléktalanok nem okoznak problémát

Rádai a közterület fejlesztésre is kitért interjújában, ebből az derült ki, ő úgy tudja azok a lakossági igényekkel összhangban zajlanak. Valójában a többi között a Harminckettesek tere átalakítása éppen ennek ellenkezőjét tükrözi, amely a helyiektől a „hajléktalan napközi” ragadványnevet kapta.

Itt a valóság: Karácsony józsefvárosi „mintaprojektjében” a beköltözők rettegésben tartják a bérlőket

Az alpolgármester szerint, ezzel nincs is nagy gond. „Józsefváros köztereit számos olyan hajléktalan ember is használja, aki egyébként az égvilágon semmilyen problémát nem okoz senkinek” – mondta.

A kivéreztetett kerület mantra már a múlté?

Rádai továbbá ellentmondásba is került a városvezetés korábbi kommunikációjával, amely arra épült, hogy ki van véreztetve az önkormányzat. Erre hivatkoztak például akkor, amikor megszüntették a Józsefvárosi Galériát, leépítették a Józsefvárosi Cigányzenekart, vagy éppen megnyirbálták a társasházi pályázati forrásokat. Rádai viszont ma már arról beszélt: „Senki ne mondja azt, hogy egy ciklusban egy 30-40 milliárdos éves költségvetés mellett, nem talál 200 millió forintot 200 fa elültetésére. Én ezt nem hiszem el senkinek.” Tehát 200 millió forintot bármikor lehet találni a költségvetésben az alpolgármester szerint, aki attól fél, hogy évekre visszavetheti a teljes budapesti fejlesztési politikát, ha Józsefvárosban nem lesz sikeres a „zöld irány”.