Egyetlen kompjárat kivételével a hét kishajóból álló BKV-flotta végleg a partvonalon reked. Legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy sem a BKV, sem a BKK üzleti terve nem számol a kishajózással. Karácsony Gergely ezúttal is a már bevált módszerhez – a kormányra mutogatáshoz – folyamodott.
„A fővárosi közösségi közlekedési bevételek csökkenése, valamint a kormányzati elvonások miatt az önkormányzat a tavalyi évhez hasonlóan továbbra sem tudja biztosítani a fővárosi hajózási tevékenység üzemeltetéséhez szükséges fedezetet, így a BKV által nyújtott hivatásforgalmi hajózás szüneteltetése a 2021. év után a 2022. évben is folytatódni fog” – idézi fel a Népszava, a baloldali propagandalap igyekszik kimosdatni a főpolgármestert helyzetéből.
A lap szerint tavaly nyár végén még bizakodásra adott okot a sikeres üzemeltetői tender. A megállapodást viszont már nem írták alá, pedig a nyertes cég még a becsült árnál is olcsóbban vállalta volna az utasok szállítását a Rómaifürdő és a Kopaszi-gát között.
A Tarlós István főpolgármestersége idején indított kishajózás – amelyet egy BKK-jeggyel lehetett használni – nagy népszerűségnek örvendett. A főváros pedig 2019 őszén még 180 milliárdos többlettel rendelkezett, amit mára sikerült Karácsony Gergelynek elapasztania. Bagdy Gábor egykori főpolgármester-helyettes korábban arról nyilatkozott, hogy Karácsonyék egy lapra – méghozzá a kormányváltásra – tettek fel mindent és kiköltekeztek. A 2022-es kormányváltás végül elmaradt, a kassza pedig üres, ezt bizonyítja, hogy a főváros baloldali vezetése rendre csődközeli helyzetről kommunikál.