„Egyedül lakom a József körúton, mióta itt nem lehet parkolni, nagyon nehéz a bevásárlás, egyszerre nem is tudok mindent felvinni. A környező utcákban szinte alig van parkolóhely” – panaszkodott Ági néni. „Én nem vagyok ilyen vagy olyan szavazó, de itt, ez a kerékpársáv így, nagyon nem jó ötlet. Kíváncsi leszek, ha jön a rosszidő, mennyien fognak itt kerékpározni” – mondta a hölgy bosszankodva.

A Nagykörúti ideiglenesnek szánt kerékpársáv hatástanulmányok és a budapestiek, illetve az ott élők megkérdezése nélküli, tavaszi felfestése sok konfliktust okozott: a legtöbb helyen egysávosra szűkült a korábban kétsávos autóút. Hasonlóképpen vegyes volt a Baross utcai kerékpársáv fogadtatása is, az autósok átkozódtak, a kerékpárosok örültek.

Szeptemberi változtatások: kerékpárút a parkolóhelyeken

A Fővárosi Önkormányzat szeptember elején az egysávosra szűkített Nagykörúton vezetett be újabb változtatásokat: a körút több szakaszán parkolóhelyeket szüntettek meg, s azok helyén vezet több szakaszon jelenleg is a kerékpársáv, így itt újra kétsávos lett az autóút. Erről korábban itt írtunk. Ez a környéken élő autótulajdonosoknak, családoknak, időseknek okoz, okozott igencsak nagy bonyodalmat – köztük Ági néninek is.

Újabb fejezet: kerékpársáv a járdán

A főváros hétfőn újabb meglepetéssel készült: a József körút egyes szakaszain az eddig az autóúton futó kerékpársávokat a járdára vezette. A József körúton a Blaha Lujza tértől indulva az Üllői útig a járdán, a gyalogosok mellett fut a kerékpársáv a:

  • a Rákóczi térnél, a Kölcsey utcától
  • a Krúdy utcától a Baross utcáig
  • a Pál utcától egy rövidebb szakaszon.

Ez nem csak az arra rendszeresen kerékpározókat, de a gyalogosokat is meglepte. Egyes részeken elég nehéz is lett így kerékpárral „felelősen” haladni, hiszen a gyalogosok egy része körültekintés nélkül lép a kerékpárútra. Főleg az utcasarkoknál, illetve a zebrák közelében lett kellemetlen így a közlekedés mind a kerékpárosoknak, mind a gyalogosoknak

„Egységes, végleges kialakítás lenne szükséges ”

A Budapesti Autósok Közössége szerint:

Ez a hibrid és ismét ideiglenes megoldás azt gondoljuk, hogy nem kedvez senkinek.

Egységes, végleges kialakítás lenne szükséges, ami közlekedésbiztonsági szempontból megfelelő. A jelenlegi ( ) megoldás sajnos nem az. Nagyon nem

A Magyar Kerékpárosklub úgy véli: a kerékpáros forgalom járdára vezetése

borítékolhatóan konfliktusok forrása lesz a körúton sétálók és a kerékpárosok között, és hamarosan azok számára is hamar nyilvánvaló lesz, hogy a virágos- vagy újságosbódékkal, teraszokkal tűzdelt járdák nem elég szélesek a biztonságos közlekedéshez, akik emellett a megoldás mellett ágáltak.

A Kerékpárosklub most azt kéri a fővárosi önkormányzattól, „hogy a járdára vezetett kerékpársávokkal párhuzamosan fessenek az útra a kerékpáros közlekedést megengedő jelzéseket, hogy legalább a forgalomban magabiztosabban közlekedők enyhítsék a járdák kerékpáros terhelését.”