„Ez a késlekedés az uniós források felhasználását is veszélyezteti – írta Vitézy Dávid csütörtökön a Facebook-oldalán. A BFK vezetője hozzátette: a nyilvánosság nyomására idén augusztusban – 13 hónappal az első villamosok Budapestre érkezése után – megbízták a Budapesti Műszaki Egyetem (BME) szakcégét, hogy vizsgálja meg a villamosok forgalomba állásával kapcsolatos vitát, azt, mi az indoka annak, hogy a járművek hónapok óta kocsiszínekben „álldogálnak”.

Vitézy Dávid szerint erre a szakcég jelentése sem tudott magyarázatot adni, ez a többi között azt tartalmazta: „a típusengedélytől és a szerződéses műszaki előírásoktól való eltérés nem állapítható meg, a jogszabályokban előírt fékúttól eltérés nem volt méréssel igazolható”.

„Itt az ideje a CAF-villamosokat forgalomba állítani! Arra pedig jó lenne azért választ kapni: mégis mi történt egy éven át, miért nem állították forgalomba az új villamosokat, ki és miért akadályozta ezt és miért nem jártak a klimatizált villamosok a nyáron?” – fogalmazott Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid.

Forrás: MTI