A budapesti kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztésének újabb mérföldköve lehet az M5-ös metró. Ehhez első lépésként a csepeli és ráckevei hévvonalakat kell a Kálvin térig meghosszabbítani, amivel a déli városrészekből és az agglomerációból könnyebben, kényelmesebben és gyorsabban lehet majd elérni a belvárosi részeket.

A ráckevei H6 és a csepeli H7 hévvonalakat mélyvezetésű alagútban tervezik bevezetni a Közvágóhíd tértől a Kálvin térig, amihez az első próbafúrásokat már el is végezték a Kálvin téren – számolt be Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára a közösségi oldalán.

A tervezett alagút nyomvonalán 50 méterenként csaknem 100 próbafúrást végzünk el egy hónap alatt. A fúrásokkal 70-30 méter mélyen vizsgáljuk a talaj szerkezetét, összetételét, teherbíró képességét, halmazállapotát, ismert és ismeretlen jellemzőit

– írta az államtitkár, aki egy videót is megosztott a munkálatokról.     

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a helyszínen arról beszélt, hogy már a ráckevei hév elkészültekor tervben volt a vonal Kálvin térig történő meghosszabbítása a felszínen, ami mára már a beépült budapesti városszövetben irreális. A föld alatt is csak az M3-as és M4-es metró alatt van hely, felettük már nem férne el új alagút. A ráckevei és a csepeli hév az a két vonal, ami egyetlen metróvonalhoz sem csatlakozik jelenleg, és ezt a hiányosságot szeretnék pótolni, azal hogy kivezetik a Kálvin térig.

A kormányzati tervek megvalósítását Karácsony Gergely és a Fővárosi Önkormányzat is támogatta a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában.