A II. kerület kezdeményezésére január 1-től C várakozási övezetbe sorolják a Gábor Áron utca – Szilágyi Erzsébet fasor – Lotz Károly utca – Pasaréti út – Gábor Áron utca – Pusztaszeri út (beleértve a Felső Zöldmáli szervizútszakaszát is) – Alsó Zöldmáli út – Pusztaszeri út – Csejtei utca – Józsefhegyi utca – Szemlőhegy utca – Áldás utca – Eszter utca – Alsó Törökvész út – Bimbó út – Alvinci út – Lévay utca – Fillér utca – Lórántffy Zs. utca – Hermann Ottó utca – Radna utca – Pasaréti út által határolt területet, beleértve a határoló utakat és tereket, valamint “B” várakozási övezetbe sorolják a Szépvölgyi út 52-66. szám alatti szakaszokkal körülhatárolt területet.

László Imre XI. kerületi polgármester kezdeményezésére az Etele tér környéke – a bevásárlóközpontra tekintettel – a “D” vezetből “C” övezetbe került át, így ott a parkolás óránként 100 forinttal kerül majd többe. Erre szerintük azért van szükség, mert a bevásárlóközpontban magasabb a parkolási díj, mint a közterületen, így a közterületi telítettség a lakossági várakozást nehezíti.

A VIII. kerületben pedig megemelik a Rákóczi téri mélygarázsban alkalmazott várakozási díjakat, mert az ottani parkolás fele annyiba kerül, mint a környező közterületi várakozóhelyeken.

Emelkedő díjak, bővülő zónák

A főváros júniusban fogadta el új parkolási rendeletét, amely szerint a fővárosban 4 nagy parkolózónát alakítottak ki. A díjak mindenhol magasabbak a korábbinál, a legdrasztikusabb emelést Józsefvárosban hajtották végre, s kiterjesztették a fizetős időszakot is. Erről itt írtunk.

Megszűnik az ingyenes lakossági kedvezmény a kerületben

A józsefvárosi baloldal pedig szeptemberi testületi ülésén szavazta meg, hogy kivetik a sarcot a lakossági parkolásra. Azaz az eddig ingyenes járó lakossági kedvezménynek a legtöbben búcsút mondhatnak, akár több tízezer forintot is beszedhet az önkormányzat a lakosoktól azért, hogy az itt élők az otthonuk környékén parkoljanak.

Forrás: MTI, Hírnyolc. A fotó illusztráció.