A leglátványosabb változás a négy átépített állomás, ugyanakkor megújultak az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózata is – tájékoztatott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV).

Az átadás után a metró a teljes vonalon közlekedik, ám a középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) a továbbiakban sem áll meg. A közlemény szerint a metróvonal rekonstrukciója a középső szakaszon folytatódik, amiről később adnak részletes tájékoztatást.

Felidézték, hogy a metró déli szakaszán 2019 áprilisában kezdődtek el a vonalfelújítási munkák. Ennek nyomán „az M3-as metró teljesen megújult Határ út, Pöttyös utca, Ecseri út és Népliget állomása letisztult és modern látványvilágot kapott, a megállók kényelmesebbek, biztonságosabbak és a LED-es megvilágításuknak köszönhetően nemcsak világosabbak, de energiatakarékosabbak is lettek” – közölték.

A korszerű közösségi közlekedési szolgáltatás szempontjából ugyanakkor még fontosabb, hogy megújult a teljes vonali infrastruktúra: az állomásokon kívüli terek, a vágányok, a vasúti, a biztonsági, a szellőzőberendezések, a gépészeti rendszer és az utastájékoztatási elemek is – sorolták.

A déli szakasz korszerűsítése 2021 végéig a teljes körű akadálymentesítés megvalósításával folytatódik – fűzték hozzá. A Határ út és Népliget állomáson már beépítették a felvonókat, a Pöttyös utcai és az Ecseri úti állomáson pedig tartanak az előkészítő munkálatok – olvasható a közleményben.

Forrás: BKK/MTI