Az oklevélátadáson Sára Botond hangsúlyozta, hogy minden adott ahhoz, hogy a közigazgatás a 2010-es évek óta növekedésnek indult színvonalat meg tudja őrizni és tovább tudja fejleszteni. A főispán felidézte, hogy Budapesten valósul meg az országban lezajló ügyek egyötöde: 2022-ben több mint 2,5 millió ügyfél 2,8 millió ügyét intézték el a 26 budapestikormányablakban és a Központi Okmányirodában.
Ha állam van, minden van, a közigazgatás pedig az állam szervezésének és működésének az alapja – ezt már a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárságügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa emelte ki. Domokos Péter szerint a szolgáltató állam, a versenyképes gazdaság és a fejlődés záloga a hatékony közigazgatás, amely működtetéséért oroszlánrészt vállalnak a kormányablakokban dolgozó ügyintézők. Az ő munkájuk segítéséért, és a még hatékonyabb közigazgatásért pedig jelenleg is komoly fejlesztési munka zajlik, többek között az ügyintézés elektronizálása és automatizálása terén is – tette hozzá.

Fotó: BFKH
A kormány jelen képzési moduljában országosan összesen 514 kormányhivatali dolgozó továbbképzését biztosította. A KÖFOP-2.1.3−VEKOP-15-2016-00002 „A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” nevű projekt célja hosszú távú belső képzésekkel tovább erősíteni a szolgáltató szemléletű feladatellátáshoz szükséges intézményi és személyi feltételeket, ezzel növelni az ügyintézés minőségét és az ügyfelek elégedettségét.