Meghosszabbítják a csepeli és ráckevei HÉV-et a Kálvin térig

Bányai Rudolf | 2020. 09. 10. – 09:38

Megújul és bővül a HÉV-hálózat, továbbá 54 korszerű szerelvény is érkezik 2025-ig – jelentette be a szerdán Fürjes Balázs. Az államtitkár közölte, hogy meghosszabbítják a Kálvin térig a csepeli és a ráckevei HÉV-et a föld alatt, hogy összekapcsolódhasson a hármas és a négyes metróval.

© Fotó
Facebook.com/Vitézy Dávid

A mélyvezetésű szakasz a Soroksári út alá kerül, a HÉV ezért nem fogja többé elvágni a Dunától a Nemzeti Színházat, a Művészetek Palotáját, és a környező városrészeket. A hosszútávú cél az északi és déli HÉV-vonalak összekötése egy Duna alatti alagúttal, ez lesz az ötös metró – tette hozzá. A HÉV-pályákkal és a megállókkal együtt az irányítási és az utastájékoztatási rendszer is megújul, valamint kapcsolódási pontok létesülnek a vasúti közlekedéssel 2027-ig.

Az 5-ös metró lehetséges nyomvonalainak vizsgálata és a megvalósíthatósági tanulmány munkálatai – Fürjes Balázs szerint – már elkezdődtek. A HÉV-fejlesztés részletes kiviteli tervek 2023-ra készülnek el. Az államtitkár átlagosan legalább 40 százalékos forgalombővülést vár a beruházástól, ennek köszönhetően pedig arra számít, hogy az autós forgalom is jelentősen csökkenhet. A HÉV versenyképességét erősíti az is, hogy a menetidő minden vonalon, a mostanihoz képest 10-20 perccel lerövidül.

Vitézy Dávid ehhez kapcsolódva a közlekedési szolgáltatások teljes integrációját szorgalmazta, hogy a buszjáratok rásegítsenek a HÉV-járatokra, és ne azzal párhuzamosan fussanak. Kezdeményezik továbbá, hogy a BKK futárrendszere a vonat- és a HÉV-járatokra is kiterjedjen.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte, hogy az egyterű, klimatizált HÉV-szerelvények közbeszerzési eljárása október elején jelenhet meg.

Rovat