A Blaha Lujza tér felújítása eredetileg 2019 őszén indult volna, ekkora a beruházás kész tervekkel és megfelelő forrással rendelkezett. Az új főpolgármester, Karácsony Gergely a beruházás újragondolása mellett tette le a voksát, ám érdemi előrelépés sokáig nem történt az ügyben. Egy ideig a fejlesztés egésze kétségessé vált, míg végül az egymilliárd forintos állami támogatás lejárta előtt lecsupaszították az eredeti terveket és most 2,6 milliárdból kormányzati és fővárosi forrásból elindulhat a megvalósítás.  

A BKK január 22-én azt írta: a csomópont teljesen akadálymentes lesz, felújítják az aluljárót, és változik a teret határoló utak forgalmi rendje is: például a Rákóczi útról lehet majd közvetlenül jobbra kanyarodni, a József körútra. Megújul a szökőkút, felújítják a téren álló egykori Népszínházra utaló Színházi emlékkövet, továbbá megszüntetik a teret jelenleg széttagoló szervizúthálózatot és parkolókat – olvasható a BKK közleményében. A kommüniké szerint a téren lesz két MOL Bubi gyűjtőállomás, valamint több kerékpártámaszt és hulladékgyűjtőt helyeznek el.

Megújul a Corvin Áruház is. A műemlék homlokzatát felújításához 3 évvel ezelőtt Kocsis Máté akkori józsefvárosi polgármester lobbizott ki 300 millió forint kormányzati támogatást.

A tér átépítésével a Rákóczi útról lehet majd közvetlenül jobbra kanyarodni a teljes hosszában kétirányú Márkus Emília utcába, illetve a József körútra. A Somogyi Béla utca a Gutenberg tér felől a Stáhly utca felé egyirányú lesz.

A BKK látványtervet nem tudott biztosítani, mert a kivitelezést megelőzően a tervek módosítása szükséges, jelenleg nincs hatályos terv, amely pontosan tükrözi a Blaha Lujza tér majdani megjelenését.

Ami nem valósul meg

A forráscsökkenés és a megváltozott igények következtében a tér felújítási tervei az alábbiak szerint módosulnak: a terv igazodik az azóta elkészült nagykörúti kerékpársávhoz, a tervezett aluljáró-bővítmény kialakítása elmarad, az ide tervezett új nyilvános WC a felszínen kap helyet. A térre felvezető aluljárólépcsőt felújítják, de az eredeti helyén és méretében marad meg, a buszváró nem kap egyedi fedést a költségcsökkentés. Továbbá a térre tervezett pavilon épület más formában és más forrásból valósul meg, és a Rákóczi úti középső fasor telepítése is elmarad.

Forrás: BKK/MTI