„Fővárosunkban igazi biciklis forradalom zajlik, a megújult MOL Bubit már az első hónapokban annyian vették igénybe, hogy azonnal bővítenünk kellett a kerékpárok számát. A MOL Bubi hálózata folyamatosan terjeszkedik, a napokban Józsefvárosban, hamarosan Budán is lesznek újabb dokkolók” – írta büszkén Karácsony Gergely korábban a közösségi oldalán.

Forradalom vagy világjárvány?

Forradalomról nem tudunk, de tény, hogy több bringás van az utakon. Ugyanakkor feltehetően nem csak azért, mert a főpolgármester lakossági egyeztetés nélkül, több száz parkolóhely megszűntetésével kerékpársávokat festetett fel Budapest főbb útvonalain. Hanem azért is, mert egy világjárvány söpört végig Budapesten is, így a kerékpáros futárok száma megtöbbszöröződött. A Baross utcai és a József körúti kerékpársávokon ugyanakkor a forradalom nem érződik, ellenben rengeteg helyen kátyúsak, balesetveszélyesek…

Fotó: Hírnyolc

A kerékpársávok fejlesztése jó dolog lenne, de nem olyan esztelen (és a lakókkal nem egyeztetett) módon, ahogyan a főváros tette. Az egyeztetések elmaradása miatt sok ezer fővárosi család, idős ember, szolgáltató, üzlettulajdonos életét nehezítették meg: nem tudnak parkolni (félórákat-órákat köröznek otthonaik közelében) vagy hatalmas dugókban csücsülnek…

A Mol Bubi „sikere”

2021-ben megújítottuk a MOL Bubit, írja büszkén Karácsony, azt viszont már nem teszi hozzá, hogy a megújítás előtt 2100 kölcsönözhető kerékpár volt, utána 1200(!) Bubi került vissza az utakra (ráadásul több hónapig szünetelt a szolgáltatás). Úgy pedig nyilván könnyű növelni a kerékpárok kihasználtságát, ha azokból jóval kevesebb van… Közben ugyan bővült ugyan a MOL Bubik száma (360-nal), de ez még így is az eredeti szám alatt van…

Fotó: Hírnyolc

A közbringarendszer bővítéséről május 2-án sajtótájékoztatót is tartott Karácsony Gergely és Pikó András. Ebben elhangzott, hogy a Teleki téren, a Mátyás téren, a Losonci lakótelepen, a Kálvária téren, valamint a Bródy Sándor utca és a Horánszky utca kereszteződésében létesült új gyűjtőállomás. Arról már nem esett szó, hogy ezen állomások egy részét autóparkolóhelyeken alakították ki, így az autótulajdonosok újra pórul járnak. Nem is beszélve arról, hogy a fővárosi kezelésű közbringarendszer bővítése részben a józsefvárosi önkormányzat finanszírozásával valósult meg, a kerületiek 5,5 millió forinttal “járultak” ehhez hozzá. Erről – elsőként – itt írtunk korábban.

Bringasztrádák

Ha az eddigi káosz ne lenne elég, Karácsony Gergely azt is bejelentette, hogy „uniós forrásokból el fogjuk indítani az első budapesti bringasztrádák kialakítását.” Hogy ez mit takar, arról többet nem árult el, de ha ugyanolyan lesz a kivitelezés, mint eddig láttuk: na akkor lesz „forradalom”. Lakossági forradalom.

Büntethető e-rolleresek, csökkenő parkolóhelyek

A kölcsönzött kerékpárokat, elektromos rollereket mikromobilitási pontokon lehet majd csak július elejétől letenni, döntött a Fővárosi Közgyűlés.

Fotó: Hírnyolc

A szabályozásra szükség is van. De ezen pontok jó részét – feltehetően készakarva – úgy alakították ki Józsefvárosban, hogy 16 parkolóhelyet vegyenek el az autósoktól, aminek a családosok, idősek biztosan nem örülnek majd.