2018-ban – Tarlós István polgármestersége alatt – 21 trolibuszt szerzett be a BKK a Solaris–Škoda gyártótól, amelyeknek az üzembiztos és gazdaságos üzemeltetéséhezszükséges a megfelelő felsővezeték-hálózat is – közölte a Budapesti Közlekedési Központ február 4-én.

Jelenleg a Baross utcában a 83-as és a 72M jelzésű trolibusz közlekedik, előbbi a Mária utca és a Kálvin tér között csak az Orczy tér irányában halad ezen az útvonalon. Utóbbi pedig felsővezeték használata nélkül teszi meg ezt a távot a Kálvin tér felé. A cél az, hogy mindkét irányban felsővezetékkel tudjanak haladni a trolik ezen a szakaszon.

 

A „Trolibusz felsővezeték hálózat és áramellátás kivitelezése a Budapest Baross utca–Üllői út–Kálvin tér nyomvonalon” tárgyú építési beruházás ajánlati felhívása szerint a Baross utcai – jelenleg használaton kívüli – troli-felsővezetéket ismét bekötik a hálózatba. Ennek eredményeképp a Harminckettesek tere–Kálvin tér közötti útvonalon is felsővezetékes üzemmódban, gazdaságosabban közlekedhetnek a trolik. Az elektromos terhelésnövekedés miatt fejlesztik a villamos betápláló kábeleket, új felsővezeték-szakaszokat építenek, a Kálvin téren új felsővezetéktartó oszlopokat telepítenek, a Szabó Ervin téren lévő oszlopokat pedig megerősítettre cserélik.

A BKK szerint amennyiben sikeres lesz a közbeszerzési eljárás a munkák várhatóan 2021 negyedik negyedévében fékeződhetnek be.

Forrás: BKK