Már nem csak a különféle szolgáltatók elektromos rollerei hevernek szanaszét szerte Józsefvárosban, és egész Budapesten, hanem a Karácsony Gergely által – talán nem elég átgondoltan – megújított MOL Bubi kerékpárok is.

Mindez azért történhetett meg és válhatott újabb problémává, mert Budapest baloldali városvezetése 2020 november végén nem gondoskodott időben a közbringarendszer lejáró üzemeltetési szerződésének megújításáról, ezért – a járvány kellős közepén megfosztva az embereket a közbringázás lehetőségétől – hónapokig nem voltak elérhetők a MOL Bubi kerékpárok. Ez idő alatt – noha maguk a biciklik megújultak, számuk 2100-ról 1200-ra csökkent.

Korábban nőtt a Bubik száma, most egyre csökken…

„Látva a rendszer fejlesztésének és kiterjesztésének elmúlt 5 éves ütemét, a BKK Igazgatóságának a Bubi visszafejlesztéséről szóló döntése rövidlátó hozzáállást tükröz és szembemegy a városvezetés klímavédelemmel és fenntartható közlekedéspolitikával kapcsolatban megfogalmazott célkitűzéseivel” – fogalmazta meg kritikáját tavaly novemberben közösségi oldalán Vitézy Dávid.

A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója emlékeztetett: a közbringarendszert 2014 szeptemberében indították el 1100 kerékpárral és 76 dokkolóállomással, amely számok 2019-re 2100-ra, valamint 158-ra nőttek.

Bárhol otthagyhatók…?

A dokkolóállomások száma változatlan maradt, de a kerékpárok száma mintegy a felére csökkent. Azonban az új bicikliket már nem kizárólag a dokkolóállomásokon lehet lezárni, hanem a hátsókerékbe szerelt okoslakattal szinte bárhol – tudtuk meg a BKK-tól. Ez eredményezi azt, hogy az utóbbi időben egyre több szerteszét hagyott MOL Bubit láthatunk a városban, így Józsefvárosban is.

Noha ez a felhasználók felelőssége, akiket egy ilyen „akcióért” 5000 forintos elszállítási költséggel is terhelhet a BKK, de ez a megoldás mégis azt mutatja, hogy a nem lehetett túlságosan átgondolt a MOL Bubi megújítása.