Tény, hogy valamit tenni kell a rollerkáosz ellen, de miért úgy, hogy a személyautóval már rendelkező lakosok, családok, idősek életét nehezítik meg újra? Ugyanis a kerület több részén parkolóhelyen alakították ki ezeket a pontokat… Olyan részeken is (pl.: Mátyás tér, Kálvária tér), ahol ezeket a mikromobilitási pontokat (és új Mol-Bubi állomásoknak, amelyről itt írtunk korábban) könnyen pár méterrel odébb is elhelyezhették volna. Azt már csak zárójelben jegyezzük meg, hogy a felfestések egyes helyeken olyan jól sikerültek, hogy már kopnak is le…

Fotó: Hírnyolc

A Karácsony Gergely jegyezte szabályozás lényege, hogy – az V., VI., VII. és VIII. kerületben – mikromobilitási pontokat hoznak létre, és július elsejétől – egy hónapos türelmi idő után – csak azokon lehet felvenni, leadni az eszközöket. A szolgáltatók díjat fizetnek az eszközök tárolásáért, azok kijelölt területen kívüli elhelyezése miatt pedig közigazgatási szankciót alkalmazhatnak velük szemben. A rendelkezés szerint a szolgáltató a nem megfelelően elhelyezett eszközök után naponta 5000 forint közterület-használati díjat köteles megfizetni.

Fotó: Hírnyolc

A szabályozás szerint a szolgáltatóknak az általuk üzemeltetett valamennyi mikromobilitási eszközt egyedi azonosítójellel kell ellátniuk a jogszerű közterület-használat ellenőrizhetősége érdekében. Az előterjesztést szerdán szavazta meg a Fővárosi Közgyűlés.

Szóval megint csak a szokásos: egy jó ötlet, a kivitelezés pocsék, ráadásul tovább szítják a feszültséget az autósok/nem autósok között…

Forrás: MTI, Hírnyolc