Kerékpározni jó, a közlekedésben is egy lehetőség. De miért kellene ezt Budapest belvárosában az egyik legforgalmasabb úton tenni? (Meglehetne ezt oldani a párhuzamos utcákban is…) Ráadásul úgy, hogy az naponta több ezer egyéb módon közlekedő életét keseríti meg? S mi lesz itt, ha elindul az iskolákban újra az oktatás?

Erre válaszokat feltehetően még maga a fő ötletgazda, Karácsony Gergely sem tud adni…

Az Üllői út belvárosi szakaszán kialakított kerékpársávokkal már most sokak nem értenek egyet, a Metropol által megkérdezettek veszélyesnek, túl szélesnek-nagynak tartják, ráadásul többek szerint egyáltalán nincsenek kihasználva, kevés kerékpáros teker itt.

Ráadásul a mentősök, áruszállítók munkáját is megnehezíti az Üllői úti, „zárt” kerékpársáv, de az itt járó reptéri busz sem használhatja a szélső sávot.

Taxisok se használhatják

Míg korábban a buszsávot a taxisok is használhatták, értelemszerűen, most a helyén kialakított kerékpársávon már nem haladhatnak.

Fotó: Ványi Ákos / Hírnyolc

Egy taxis szerint ez nekik és főleg utasaiknak sem túl jó, hiszen az utazás hosszabb ideig tart majd itt, ráadásul a taxis szerint ősztől, a tanév kezdetével hatalmas dugók lesznek itt.

Hogy is volt ez?

A koronavírus alatt találta ki Karácsony Gergely szinte egyik napról a másikra, hogy társadalmi egyeztetés nélkül, szinte ad hoc „ideiglenes” kerékpársávokat alakítanak ki többek közt a Nagykörút több szakaszán és az Üllői úton.

Megkezdték az ideiglenes kerékpársávok kialakítását Józsefvárosban

A kerékpársávok a pandémia „távoztával” maradtak, illetve az Üllői úton, az M3-as metró (ezen szakasza) felújításának kezdetével a szélső sávot buszsáv váltotta fel.

Egy darabig a buszok és kerékpárok együtt használhatták a szélső sávon az Üllői úton, de egy szép napon, szinte zéró kommunikációt követően a kerékpárosok már nem haladhattak itt.

Megszűnt az Üllői úti kerékpársáv, csak éppen senki nem tud róla

Ahogy befejeződött az M3-as metró ezen szakaszának felújítása, a pótlóbuszok eltűntek, a sávot többnyire csak a jóval ritkábban járó reptéri buszok, kerékpárosok, rolleresek használták, illetve a taxisok.

Aztán megérkeztek a polleres kerékpársávok…