A Tarlós István által elindított M3 metróvonal felújítás második szakaszának átadóján Karácsony Gergely főpolgármester azt mondta: a jövő, a középső szakasz felújítása még sok kérdést felvet, de fontos lépés történt annak érdekében, hogy az M3-as metró igazi, 21. századi szolgáltatása legyen „minden budapestinek és minden itt járónak”.

Az M3-as metró november 6-áig a teljes vonalon közlekedik, azaz Újpest-központtól Kőbánya-Kispestig, a középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) azonban továbbra sem áll meg.

Egy élhető város nem képzelhető el jó közösségi közlekedés nélkül

Karácsony Gergely megköszönte a felújítás finanszírozását az Európai Uniónak és a kormánynak, a tervezőknek, a kivitelezőknek a munkát, a budapestieknek pedig a türelmet.

A főpolgármester kiemelte: egy zöld, élhető város nem képzelhető el jó közösségi közlekedés nélkül, a főváros pedig elkötelezett a közösségi közlekedés további fejlesztése iránt. Jelezte: tovább viszik elődeik jó politikáját és küzdenek azért, hogy érvényesíteni tudják azokat a járműbeszerzési lehetőségeket, amelyekre a fővárosnak érvényes szerződése van. Példaként említette a trolibuszbeszerzést, amelyhez kérik a kormány további együttműködését.

Naponta félmillió utas

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy az M3-as metró naponta félmillió embert szállít. A déli metrószakaszt 1975-ben kezdték építeni, vagyis 45 éves technikát cseréltek most le a felújítással. A déli szakasz felújítása 2019 tavaszán kezdődött és nehezítette a munkálatokat, hogy azbesztet találtak az állomásokon, valamint a koronavírus-járvány közepette kellett megszervezni a szállításokat. Ennek ellenére a tervbe vett munkák határidőre befejeződtek – mondta.

Letisztult, modern látványvilág

A felújítás során a Népliget, az Ecseri út, a Pöttyös utca és a Határ út állomás letisztult és modern látványvilágot kapott, a megállók kényelmesebbek lettek. A négy állomáson 7200 négyzetméter új falburkolat készült, és 6700 négyzetméter járófelület újult meg. Teljesen megújult az állomások utasforgalmi tere, egységes utastájékoztató rendszert építettek ki, a korszerű világítást 1563 új ledes világítótest biztosítja, és 364 új hangszóró kapott helyet. Az állomások utastereibe az utasbiztonság növelése érdekében 225 kamerát építettek be. A rekonstrukció részeként újraépítették a vasúti pályát is.

Folytatódik az akadálymentesítés

A déli szakasz korszerűsítése 2021 végéig a teljes körű akadálymentesítés megvalósításával folytatódik: a Határ út és a Népliget állomáson már beépítették a felvonókat, a Pöttyös utcain és az Ecseri útin pedig zajlanak az előkészítő munkálatok.

Forrás: MTI